niedziela, 3 lipca 2011

Ciasto czekladowo - cukierkowe

Cały tydzień chodziło za mną coś bardzo słodkiego do kawy. Od jakiegoś czasu chciałem spróbować ciasta czekoladowo-krówkowego z innego blogu kulinarnego, wiec postanowiłem zrobić to ciasto, ale jak zwykle musiałem dokonać pewnych modyfikacji. Modyfikacje były niestety koniecznością ponieważ nie miałem wszystkich składników, które były w oryginalnym przepisie a pomyślałem, że ciasto może być smaczniejsze. Migdały z oryginalnego przepisu zastąpiłem resztą pokruszonych ciastek z czekoladą i cukrem, które przetrwały na dnie mojej szafy. Do tego dodałem również cukierki z białej czekolady. A dokładny przepis brzmi tak...
Ciasto czekoladowo-cukierkowe:
100 g czarnej czekolady,
175 g masła,
125 g cukru
100 g ciastek i cukierków czekoladowych
2 łyżki kakao,
4 duże jajka,
100g mąki,
50 gram bułki tartej
pół łyżeczki proszku do pieczenia,
szczypta soli,
100 g krówek ( ja dałem 250 gram:P)


Ciastka, cukierki czekoladowe oraz czekoladę zmiksowałem w blenderze. W osobnym naczyniu utarłem masło z cukrem, łyżką kakaa do tego dodałem 4 żółtka oraz wcześniej przygotowaną masę czekoladową. Następnie dodajemy przesianą mąkę z proszkiem i bułkę tartą. Na koniec dodajemy ubitą na sztywno piane z 4 białek ze szczyptą soli i delikatnie mieszamy. Wlewany na blachę wysmarowaną margaryną i wysypaną łyżką kakaa.  Ciasto posypujemy pokrojonymi krówkami i lekki wduszamy je w masę. Pieczemy około 50 min w 160 stopniach, tak aby ciasto było lekko wilgotne.

Ciasto jest pyszne podane na ciepło z kawą. Oczywiście jak wszyscy dobrze wiemy takie ciasto do kawy nie ma kalorii :P.




3 komentarze: